Hívjon minket: +36 1 792-0427 | +36 30 737-9955 | E-mail: info@rizsanelkul.hu

Rizsa nélkül Az eredményekre fókuszálunk

Miért fontos a címsor?

Miért fontos a címsor?

Sokszor a weboldal tulajdonos nem rendelkezik megfelelő képzettséggel, vagy csak nincs ideje, kedve foglalkozni azzal, hogy a weboldal címsorát, vagy annak szerkezetét megváltoztassa, pedig a címsor több szempontból is nagyon fontos.

Egy vagy több H1 blokkot használjunk?

A címsor megjelöléséhez a HTML-ben a H1 blokk szolgál. Meglehet, semmi sem tiltja meg, hogy egy oldalon belül több ilyet használjunk, a keresők szempontjából azonban azt javaslom, hogy egy oldalon csak egy darab H1 blokk, azaz címsor legyen. Ezzel egyébként Matt Cutts is egyetért, az ezzel kapcsolatos videó angol nyelven itt tekinthető meg:

Milyen a jó címsor?

A címsor egyébként jellemzően az adott oldal témájának rövid megnevezése. Egy kategória oldalon például a H1 blokkba a kategória nevét, rövid ismertetését, egy termék oldalon pedig tipikusan a termék nevét érdemes tenni. Az alcímek vagy H2 blokkok arra szolgálnak, hogy a tartalmat kisebb, jobban átlátható részekké tagolják. Ezt nem csak a keresők, de az olvasók is értékelik. Tanulmányokkal igazolták, hogy az emberek sokkal kevésbé olvasnak végig egy nagy, egybefüggő szöveget, mint egy rövidebb részekre tagolt, alcímekkel ellátott cikket. A HTML szabvány egyébként H1-H6-ig ad lehetőséget alcímek definiálására. Ezek segítségével további tagolásra van lehetőségünk. A weboldal készítés során tehát érdemes beállítgatni a címsorokat minden oldalon.

Gyakori hibák a nem megfelelő címsor használatban

A rossz gyakorlat miatt nem csak az olvasóink lesznek csalódottak, de az internetes keresők is hátrébb sorolhatják weboldalunkat. Összegyűjtöttem néhány tippet, amiket weboldal készítésnél érdemes figyelembe venni:

  • Ne használjuk a H1 címsort figyelem felhívásra. Láttam már olyan weboldalt, ahol H1 blokkba volt téve a „Hívjon minket XXXXX” rész. A megoldás hátterében valószínűleg az lehetett, hogy ezáltal a kívánt rész vastagon, nagyobb betűkkel jelent meg. Ez a megoldás azonban a keresők számára azt jelenti, hogy az oldal a „Hívjon minket”-ről szól. Érdemes tehát ezt a hatást CSS használatával megoldani.
  • Másik gyakori hiba, amikor teljes bekezdések kerülnek H2, H3 blokkokba. Igaz, így valóban ki lesznek emelve, de ezek célja az ezeket követő néhány mondat tartalmának összefoglalása.
  • Megjelenítés szempontjából pedig érdemes arra figyelni, hogy a címsorok minden esetben valamennyivel kiemelkedjenek a weboldal többi tartalmi részétől. Ha tehát például 10-es betűmérettel írjuk a tartalmat, akkor a cím és alcímek ennél valamivel nagyobbak legyenek, vagy legalább más színnel, vastag betűtípussal legyenek megkülönböztetve.

A gyakorlatban a H4, H5 és H6 blokkokat tipikusan egy hosszabb weblap, 1000-nél több szóból álló szövegek esetében érdemes használni. Ezeken kívül a weboldal navigációs részénél, láblécnél is szokták őket alkalmazni.

Címsor szerepe a keresőoptimalizálásban

Érzésre mintha csökkent volna egy kicsit a jelentőségük a keresőoptimalizálás (SEO) szempontjából, de én továbbra is azt tartom, hogy mindenképpen érdemes a honlapon a címsorokat és alcímeket azokra a kulcsszavakra kialakítani, amikre szeretnénk, hogy az adott weblap megtalálható legyen a keresőkben. Bár a Google képes végigolvasni és kielemezni a teljes weboldalt, azért mégis érdemes mindent elkövetni annak érdekében, hogy a kereső algoritmusnak a számunkra fontos kifejezéseket hangsúlyozzuk.

Ugrás az oldal tetejére