Hívjon minket: +36 1 792-0427 | +36 30 737-9955 | E-mail: info@rizsanelkul.hu

Rizsa nélkül Az eredményekre fókuszálunk

Eltűnnek a profilképek a találati listákból

Eltűnnek a profilképek a találati listákból

A szerző adatai a keresési találatokban

John Mueller közzétett egy bejegyzést a G+ oldalán azzal kapcsolatban, hogy a Google miképp fogja kezelni a szerzői (authorship) információkat a jövőben. A helyzet mostanáig az volt, hogy ha valaki megfelelően összekötötte bejegyzéseit a G+ profiljával, akkor a kereső megjeleníthette a profil képét a keresési találatokban, ami sok esetben nagyobb átkattintást eredményezhetett.

Eltűnnek a profilképek a találati listákból

A minap közzétett változtatás értelmében az említett profilképek nem fognak többé megjelenni a keresésekben, a szerző neve azonban továbbra is fel lesz tüntetve a megszokott „szerző: szerző-neve” módon. Az új megjelenési forma a következő napokban lesz élesítve világszerte.

John a következőképp fogalmazott ezzel kapcsolatban:

„Nagyon sokat dolgoztunk azon, hogy megtisztítsuk a keresési eredmények vizuális megjelenését, különösképpen szeretnénk javítani a mobilos megjelenésen, és szeretnénk konzisztensebbé tenni a dizájnt a különböző platformokon. A módosítás részeként egyszerűsítjük a szerző megjelenítését a mobil és asztali keresési listákban, eltávolítva a profil képet és a Google körök számlálót.”

Gyakorlatilag tehát az alap koncepció, a szerző és a tartalom összekötése továbbra is megmarad, csak a profil kép nem fog megjelenni a keresésekben. Azt egyelőre csak találgatni lehet, hogy mi áll a döntés hátterében. Lehet, hogy túl sokan éltek vissza ezzel a lehetőséggel, vagy egyszerűen csak nem hozott lényeges változást az emberek keresési szokásaiban.

Valóban nem fog változni az átkattintási arány (CTR)?

A döntés egyik indoklása szerint, a profilkép megjelenítése nem befolyásolja az adott találatra történő kattintások arányát. Ez egy elég érdekes felvetés, mert sok teszt készült az idők során, ami ennek ellenkezőjét bizonygatta. Valószínűleg az internet marketinggel foglalkozók körében nem lesz egyhangú egyetértés ebben a témában.

Ez a végét jelenti-e a G+ szolgáltatásnak?

Konkrét kijelentések hiányában biztosat nem lehet állítani. Az azonban bizonyos, hogy éppen a most levett szerzői kép volt az egyik legnagyobb húzóerő amellett, hogy valaki G+ -os profilt hozzon létre és azt használja. Vannak tehát, akik úgy vélik, hogy ez lehet az első lépés, hogy a Google kezdi leépíteni a G+ közösségi oldalakat és szolgáltatást.

Egy másik megközelítés szerint, ez a döntés legalább véget vet annak a gyakorlatnak, amikor valaki csak azért vásárol G+ -os követőket, hogy minél magasabb követői szám szerepeljen a neve mellett a találati listában.

Ugrás az oldal tetejére